Uspešna godina za klub „Maks dens”

„Telo nikad ne laže” – Marta Grejem

Oduvek je među osnovnim postulatima o zdravom načinu života pored adekvatne i kontrolisane ishrane neophodna i fizička aktivnost. no većini ljudi ona predstavlja dodatno opterećenje, zahteva vreme, posvećenost, stečenu naviku. Fizičku neaktivnost ne možemo eliminisati ali možemo pokušati da utičemo na neposredno okruženje i motivišemo ljude da budu fizički aktivniji. Bavljenje fizičkom aktivnošću jedan je od najboljih načina za prevenciju gojaznosti, ali i brojnih drugih oboljenja koja nastaju kao posledica prekomerne težine. U različitim periodima u životu neophodne su različite vrste vežbi ali se navika da je rekreacija, integralni deo života nešto što se najbolje stiče u detinjstvu. Čak i kad smo svesni kakvu dobrobit imamo od vežbanja, danas postoji globalni problem koji fizičku neaktivnost svrstava u vodeće faktore rizika za nastanak masovnih bolesti (kardiovaskularnih, malignih bolesti i dijabetesa ). Pronaći vreme i volju da se posvetite svom zdravlju često zavisi od načina života, mentaliteta i stečenih navika još iz detinjstva. Najbolje je pronaći onaj oblik rekreacije koji vam neće biti opterećenje nego zabava u kojoj ćete i uživati i opustiti se.

Ako ste u potrazi za rekreacijom koja će pored tela, pozitivno uticati i na vaš um, najbolje je odabrati ples i to neki program po svojoj meri, neki od programa koji nudi centar Maks Dens. Ples omogućava da komunicirate telom i pokretom, da se rekreirate, razmrdate i osnažite. i da uživate u muzici, zabavite se, istražite svoje domete. Ovo se najbolje nauči u periodu života kada se odnos prema telu formira, u Maks Dens centru su to shvatili pa je rad sa decom, edukacija za decu i odrasle osnovni program na kojem se zasniva rad kluba.

Maks dens je sportski centar evidentiran u Ministarstvu omladine i sporta od 2005. godine. Tim koji radi u klubu posvećen je izgradnji atmosfere koja motiviše decu i odrasle da rado dolaze na treninge i uživaju u plesu i rekreaciji. Osnovni moto kluba je “Sve što hoćemo to i možemo!” i veoma su ponosni na činjenicu da se razultati rada pokazuju kroz sjajne uspehe na takmičenjima i veliki broj medalja osvojenih u Srbiji i inostranstvu.

Razgovarali smo sa Marinom Radić koja je osnivač kluba i trener o radu kluba, o planovima za dalje, uspesima na takmičenjima…
Ova godina je bila veoma uspešna za vaš klub, šta biste posebno izdvojili?
Od uspeha bih izdvojila peto mesto na Svetskom prvenstvu koje je ostvarila Aleksandra Radić koje je bilo održano u Švedskoj, to je bio najveći uspeh za Srbiju ali i za nas, na taj uspeh smo posebno ponosni i to nam je dalo neki vetar u leđa da i dalje radimo, putujemo i nadamo se da će sledeće godine biti zlatna medalja. Bila je velika konkurencija na tom takmičenju, preko 100 takmičarki, Aleksandra je ušla u finale. Još jedan veliki plasman koji smo ostvarili je osvajanje Svetskog kupa i zlatne medalje. Taj Svetski kup je bio održan u Češkoj, to je takođe bio najbolji rezultat za Srbiju. Deca su takođe imala veoma dobre rezultate na svim takmičenjima na kojima su učestovali. Zadovoljni smo celokupnom sezonom. Vežbamo dalje i spremamo se za sledeća takmičenja koja će krenuti od februara, marta
Kako je organizovan klub, kakve sve vrste rekreacije i plesa nudi vaš klub i za koje uzraste?
U našem Max centru postoje dve grupe rekreativnog programa: Maks fitnes (treninzi za decu i odrasle, treninzi sa pilates loptom, jutarnji treninzi za dobar početak dana, zumba, treninzi za žene posle 45.godine) i Maks dens (disko dens, gimnastika, balet i baletić, mini disko za decu od tri i po godine do pet godina). U plesnom klubu dens vežbaju deca od uzrasta tri i po, četiri godine, imamo najmlađe grupe i za dečake i devojčice. Dečaka sada imamo desetak u grupi ali se nadamo da će ih biti više. Za njih nije u pitanju ples sa koreografijom nego vežbe snage, koordinacije, brzine, škola sporta. Imamo i grupu za gimnastiku, tu dolaze i dečaci i devojčice i uglavnom su to vežbe oblikovanja, odlične za deformitete, ravna stopala, loše držanje, formiranje zdrave kičme, roditelji najčešće upisuju decu u ove grupe kao korektivnu gimnastiku za probleme koji se javljaju u toku odrastanja ali imamo i ozbiljnijih gimnastičkih programa vežbi na parteru, razboju. Dens program je specifičnost ovog kluba. Tu najviše imamo uspeha kako u radu sa decom tako i za odrasle. Disko dens je energičan ples koji zahteva mnogo fizičke snage i puno vežbe, veoma je zahtevan i finasijski kad su u pitanju odlasci na takmičenja, kostimi i putovanja sve to zahteva izdvajanja. Trudimo se da pronađeno sponzore i prijatelje kluba da nam pomognu. Sve programe radimo u svojoj sali koja se nalazi u Hajduk Veljkovoj ulici br. 36., tu je i prostor za vežbanje, teretana.
Kada su u pitanju programi za odrasle koja je starosna granica i da li imate neke specifične programe, neke novine u radu?
Naravno imamo i grupe za odrasle, posebno je popularna ova novagrupa koju smo otvorili pod nazivom Min. 45 za žene iznad 45 godina. Početnu inicijativu za osnivanje ove grupe dala mi je moja mama kada je rekla da bi ona želela da redovno počne da vežba ali su joj programi kao što su zumba ili aerobik naporni i teški, to su programi koji su jako zahtevni, ima puno skakanja, isti je problem bio i sa teretanom i aerobikom. Ova grupa sada, u ovom momentu, broji više od 20-tak žena i one dolaze redovno, veoma su posvećene i vredne. Pored ovog posebnu grupu čine žene i devojke koje dolaze u teretanu kod nas, one vežbaju po posebnom programu, naravno imamo i programe posebnih individualnih treninga u skladu sa fizičkim mogućnostima. Svetska zdravstvena organizaciju preporučuje da se svakog dana vežba od 30 do 60 minuta a to mali broj ljudi ispoštuje. Naša preporuka iz iskustva bi bila da se potrude da u narednoj godini bar dva puta nedeljno vežbaju intenzivno po 45 do 60 minuta, to je neki minimum koji treba sebi da pruže. Svaki kilogram viška je tri kilograma više opterećenja na kolenima i zglobovima.
Kada su u pitanju takmičenja i putovanja, kako finansirate te programe?
Sva putovanja plaćamo sami, imamo neke prijatelje kluba koji nam pomažu, sponzore za neku avionsku kartu ili nekad za smeštaj, roditelji i deca uglavnom sve finansiraju sami i putovanja i takmičenja i opremu. Za zumbu plaćamo posebno muziku i naručujemo preko interneta od profesionalnih instruktora koja se specijalno priprema za ovu vrstu rekreacije.