Култура

Gradsko pozorište: Na programu u februaru i martu …

U subotu 10. februara u Pozorišnom klubu biće održan koncert brazilskog samba-jazz gitariste i pevača Adriana Trindadea. Ulaznica je 200 dinara. Adriano Trindade će na bečejskom koncertu promovisati svoj sedmi album „A New Experience“. Koncert počinje u 21.00 čas. Adriano Trindade je rođeni Brazilac sa prebivalištem u Berlinu. Njegova muzika je fuzija tradicionalnog brazilskog zvuka i džez elemenata, afričke muzike obojene sambom kao dominantnom notom. Smatra se jednim od važnijih predstavnika brazilskog džeza u Evropi. Kritika posebno ističe njegove žive nastupe – svirao je u 58 zemalja sveta – od malih džez klubova u Češkoj do velikih koncerata kao što je bio nastup na North Sea Jazz festivalu u Amsterdamu ili čuvenom jazz klubu Ronnie Scott u Londonu. Na svom novom albumu sarađivao je sa poznatim imenima brazilske muzike kao što su maestro Jota Moraes (klavir), Edu Ribeiro (bubnjevi), Andre Vasconcelos (bas).


U sredu 14. februara u 20 časova u Pozorišnom klubu održaće se Tamburaško veče orkestra „Ljube i prijatelja“ (Bečej-Ada-Mol). Ulaz je slobodan. Rezevacije stolova se mogu izvršiti na telefonski broj 064/8959-313 ili preko instagram/FB profila.


U ponedeljak 22. februara u Pozorišnom klubu gledaoci mogu da vide još jedno izvođenje veoma popularne predstave „Dvoje“ u produkciji Gradskog pozorišta Bečej i to od 20 časova. U komadu „Dvoje“ igraju naši glumci Simonida Mandić i Srđan Kner, a reditelj je Igor Pavlović. „Dvoje“ je sada već kultni pozorišni komad savremenog britanskog pisca Džima Kartrajta, čija se dela već decenijama izvode širom sveta osvojivši brojne nagrade i priznanja. Radnja komada „Dvoje“ smeštena je u lokalni pab jedne večeri tokom vikenda. Radnja se vrti oko vlasnika i vlasnice paba i različitih ljudi koji su njihove mušterije. Dvoje glumaca igraju čak četrnaest uloga, odnosno vlasnike i posetioce paba koji se na različite načine ispovedaju – ponešto skrivajući, žudeći za nečim ili se boreći protiv nečega što je svima nevidljivo.Kao i uvek broj publike je ograničen na 50 mesta u klubu, pa je poželjno da unapred rezervišete karte. Ulaznica je 400 dinara.

U petak 1. marta u 20 časova u velikoj sali Gradskog pozorišta gostuje predstava „Ateljea 212“ iz Beograda „Slavna Florens“. Cena ulaznice je 1000 dinara.
Predstavu je po tekstu Pitera Kviltera režirala Đurđa Tešić. Igraju Gorica Popović, Ivan Mihailović i Tamara Dragićević.
Slavna Florens, po tekstu britanskog dramskog pisca Pitera Kviltera, je istinita priča o Florens Foster Dženkins, najgoroj pevačici na svetu, koja je četrdesetih godina u Njujorku bila omiljena muzička atrakcija. Florens Dženkins se proslavila operskom karijerom, iako nije umela da peva. Komad prati njen život u vreme kada njena karijera dostiže vrhunac – nastupom u Karnegi holu!
Jedini problem bila je činjenica što je sirota Florens svaku salvu smeha iz publike nehajno odbacivala kao profesionalnu ljubomoru. Publika je bila oduševljena njenim „fantastičnim glasovnim mogućnostima“ i za koncert ove sopranistkinje bez trunke sluha uvek se tražila karta više.
Ipak priča o Florens Dženkins je topla ljudska priča, jer su njena ogromna ljubav prema muzici i ekscentrični entuzijazam bili toliko zarazni da su bili jači od nedostatka talenta. Ovaj brodvejski šou i veliki pozorišni hit, prvi put je izveden u Londonu, na Vest Endu 2005. godine, kada je bio nominovan za prestižnu „Lorens Olivije” nagradu kao najbolja nova komedija.

U petak 15. marta u 20 časova u velikoj sali Gradskog pozorišta gostuje predstava „Noć u kući gospodina Kolaka“. Cena ulaznice je 800 dinara. Predstava je komedija u režiji Irfana Mensura po tekstu Vladimira Đurđevića. U predstavi igraju: Slobodan Boda Ninkovic, Irfan Mensur, Vladimir Kerkez.
”Noć u kući gospodina Kolaka” je komad o tri antiheroja posle kog muškarcima nije udobno, a ženama sve jasno. Da li u vremenu terora lepote i mladosti, i trijumfa forme nad suštinom, laži nad istinom i prava nad pravdom, u vremenu seksa bez ljubavi i pozorišta bez pisca i glumaca, u vremenu u kom se stvari digitalizuju, racionalizuju i banalizuju… Da li u tom vremenu muškarac starog kova, analogni neki tip, može pronaći smisao? Prevedeno na jezik ovog vremena: Da li muškarci danas imaju upotrebnu vrednost?“ – zapitao se pisac ovog komada Vladimir Đurđević