Култура

Gradsko pozorište: Danas počinje BE:FEMON

Sreda, 18. oktobar

Danas, u sredu 18. oktora, počinje 11. po redu BE:FEMON. Ovaj jedinstveni festival jmonodrame okuplja najznačajnije pozorišne umetnike iz Srbije i regiona. Kao i prethodnih godina festival traje četiri dana tokom kojih će ove godine biti odigrano sedam monodrama koje bira Organizacioni odbor festivala.

Festival je takmičarskog i regionalnog karaktera, a o pobedniku odlučuje stručni žiri koji čine eminentni pozorišni umetnici, Dušanka Glid Stojanović, glumica iz Beograda, predsednica žirija, Marija Medenica, glumica iz  Novog Sada, članica žirija i Aron Balaž, glumac iz Novog Sada, član žirija. 

Cilj Be:femona jeste afirmisanje monodramske forme kao posebnog vida teatarskog izraza koji podrazumeva vrhunsko glumačko umeće.

Sa velikim zadovoljstvom objavljujemo da će 11. „Be:femon“ otvoriti Nebojša Dugalić, jedan od najznačajnijih pozorišnih i filmskih glumaca u Srbiji. Prvog dana festivala (sreda, 18. oktobar) od 18.30 biće upriličen razgovor sa našim počasnim gostom, koji će potom svečano otvoriti 11. „Be:femon“ u 20 časova, uoči prve monodrame.
Program:
Sreda, 18. oktobar
18.30 Razgovor sa Nebojšom Dugalićem
20 časova – „Bravo za klovna“ , igra Minja Peković. U pitanju je autorski projekat glumice Narodnog pozorišta iz Subotice Minje Peković, muzička je monodrama dokumentarističke osnove, nastala prema njenim ličnim zapisima tokom nedavnog procesa lečenja od kancera.

Četvrtak, 19. oktobar

17 časova – „Szindróma (sindrom)“, játsza: Dedovity Tomity Dina,  Mojca Kumerdej azonos című novellája nyomán, Rendező: Dedovity Tomity Dina,  Produkció: Kosztolányi Dezső Színház Szabadka/Subotica. Predstava se igra na mađarskom jeziku sa titlovima na srpskom

20 časova – „Nina?“, igra: Nikolina Vujević, tekst: Nikolina Vujević, režija: Nikolina Vujević. Samostalna produkcija. Kako je nastala iz psihoterapijskog procesa, ovo je priča o strahu i nesigurnosti, o samopouzdanju, emocijama i krhkim senzibilitetima. Glumica preispituje svaki svoj korak, kako na sceni tako i u životu, tragajući za prostorom u kome će napokon moći da bude ono što zaista jeste.

Petak, 20. oktobar

17 časova – „Marso“,  igra: Nikola Milaković, tekst: Nikola Milaković, režija: Renata Agostini. Samostalna produkcija. Monodrama „Marso“ je neverbalnog tipa bazirana na pantomimi i koreodrami o životu i delu čuvenog pantomimičara Marsela Marsoa. Predstava ispituje različite mogućnosti telesnog izraza i načina ekspresije scenskog pokreta glumca. Inspirisana je sekvencama iz života i rada čuvenog pantomimičara Marsela Marsoa.

20 časova – „Lola Montez“, igra: Nevena Kočović, po motivima romana Miloša Crnjanskog „Kap španske krvi“, dramaturgija Slobodan Obradović, režija: Đorđe Nešović, produkcija: Gledalište. Monodrama ,,Lola Montez“ je rezultat umetničko-istraživačkog rada glumice Nevene Kočović na master studijama glume na Fakultetu umetnosti Priština. Početna inspiracija za nastanak ove predstave pronađena je u romanu Miloša Crnjanskog ,,Kap španske krvi“ i njegovoj protagonistkinji, Loli Montez, istorijskoj ličnosti koja je živela u devetnaestom veku. Kao prepoznatljive teme u ovom romanu uočava se organska veza između ljubavi i erosa, traganje i potreba za moći, ali ono što je za ovu predstavu mnogo važnije jeste trenutak u koji je smeštena radnja Crnjanskovog romana.

Subota, 21. oktobar

17 časova: „Major i Helena“, igra: Aleksa Jovčić, na sceni uživo nastupa grupa „Glasovi iz unutrašnjosti“, po motivima istoimene knjige Maje Bekčić Petrović, dramatizacija Divna Stojanov, režija: Aleksa Jovčić, produkcija: Pozorište „Promena“ i „Oblak“ produkcija. Predstava je rađena po istinitoj priči Helene Vuković – nekadašnjeg majora Vojske Srbije i trans žene. Monodrama je inscenacija njenog života, od prvog osećaja da je devojčica, a ne dečak u patrijarhalnoj porodici, preko pokušaja potiskivanja sopstvenog identiteta u konzervativnom društvu, do sadašnjeg spokoja kada je i fizički postala ono što je oduvek i bila – žena.

20. časova –„Pračovjek“, igra: Peđa Gvozdić, tekst: Rob Beker, režija: Peđa Gvozdić, koprodukcija: GK Zorin dom, Theatre Mogul i Zakon Teatar, Karlovac, Hrvatska. Radi se o spoju monokomedije i „predavanja“ na temu dinamike muško-ženskih odnosa. Radnja evocira vječiti sukob spolova. Višestruko nagrađivani kazališni redatelj i glumac dojmljivo je okrunio dosadašnju, zbilja bogatu karijeru i pokazao svu silu glumačkog umijeća. Tekst Roba Beckera Gvozdić je uspješno adaptirao našem podneblju i humoru. Islanđanin Oskar Erikksen, vlasnik autorskih prava, i sam je došao na rasprodanu premijeru.