Да ли је нестало поштовање према наставницима/професорима?
Кад сам ја ишла у школу, професоре и ауторитет се морао поштовати. Деца сад желе у друштву да се покажу као бунтовници.“, каже моја мама која није тако давно ишла у школу, а ово поштовање, или непоштовање је тренутно једна од актуелних тема коју занима младе, а и старије.
Да ли је заиста нестало поштовање према професорима?
Шта кажу млади?
Кроз анкету коју сам спровела око осамдесет посто се сложило да се поштовање према професорима итекако смањио, а остатак који је гласао за не се углавном у давању својих аргумента сложио да поштовања нема, али да постоји мали проценат ученика који поштује професоре.
Већина гласача сложила се да то произлази из куће, сматра се да је то у неку руку кривица родитеља, јер они размазе своју децу, па деца из тог разлога сматрају да су недодирљиви и да им је све допуштено.
Неки су чак рекли да је то било раније страхопоштовање, а не само поштовање и да би мишљење које је било различито од оног који предаје било кажњено.
Такође постоји неколико њих који су изјавили да неке професоре/ наставнике не занима свој предмет и посао, па су због тога ученици ‚сморени предметом‘ и самим тим чим они не добију поштовање, не дају га заузврат. „Раде то из спрдње, јер им је досадно.“, додаје једна девојка.
Један од учесника напоменуо је и актуелну ситуацију као узрок непоштовања предавача. Онлајн наставу. Како он наводи, млађе генерације немају осећај како је то бити ученик, да су рокови били и по недељу дана, па би они заборавили то да ураде, док би уколико се настава одржава у школи, ученици требали да одраде домаћи задатак за следећи час, који је понекад и сутрадан.
Али како су људи различити, имамо и мишљење да поштовање према професорима постоји. Како мој један саговорник каже њихов разред је увек имао поштовање према професору, био он готиван или не.
Шта кажу професори?
С друге стране како бисмо имали целокупну слику целе ове ситуације, питала сам оне који би требало да имају ауторитет, односно професоре, шта они мисле на ту тему.
Углавном већина њих се сложило да је систем вредности опао и да би се то требало мењати, ипак неки професори свесни су да улога професора није више то што је накада била. Раније професори су само причали суво непогрешиво штиво иза своје катедре.
Интервјуисала сам једну професорку која сматра да пош-товање постоји па сам питала како се то поштовање постиже. По њеном мишљењу поштовање није само битна улога и положај који би професор/наставник требао да има, већ и уважавање ученика. „Ученици препознају емпатију, самопоуздање, толеранцију, доследност и дисциплину у раду професора.“
Такође истиче да се ученици радо придржавају правила које они заједно успоставе, и према њеном мишљењу, то води ка међусобном уважавању.
Један од професора рекао је такође да поред става самог професора, ученике треба водити кроз авантуру учења и одрастањ