„Образовни импулс“: Конференција просветара о превенцији насиља у школама
Удружење „Образовни импулс“ је протекле недеље организовало, у сарадњи са Министарством просвете, акредитовану конференцију са темом превенције насиља и дискриминације у школама.
Идеја ове конференције била је да пре свега прикажу позитивне примере из праксе како се решавају конфликти у школама.
Већина чланова овог удружења које ради на територији наше општине су просветари, наставници у локалним основним и средњим школама. Удружење су покренули и основали наставници Економско-трговинске школе пре више од 10 година.
Овогодишња конференција је окупила око чак 60 учесника, конференцију, која је одржана у Народној библиотеци, отворила је државна секретарка за образовање Анико Јерас.
„По први пут смо повезали људе из образовног система, од пред школства до средње школе. Имамо 10 предавача, не само из Бечеја, већ и из Косјерића, Србобрана, Сремске Каменице – Дечијег села, Зрењанина и Новог Бечеја. Сви предавачи су представили многобројне примере добре праксе, и сваки учесник ће засигурно пронаћи инспирацију за даљи рад, са циљем смањења насиља и дискриминације, што је данас велики системски проблем”, рекла је председница удружења Александра Бакрач.
Као основну тезу за даљи рад навела је да је веома важно радити свакодневно са децом на развијању толеранције и емпатије али је такође веома важан рад не само са децом него и са наставницима и родитељима.
„Овакав стручни скуп организујемо сваке године, јер наставници, и васпитачи имају обавезу да сваке године учествују и на стручном скупу током академске године. Овом приликом, педесетак људи је изразило интересовање, и веома смо срећни због тога јер то значи да је сваке године све више заинтересованих. За конференцију се пријавило скоро десет говорника, нажалост не могу сви да буду присутни због других обавеза и даљег усавршавања, али ћемо имати могућност да погледамо и њихова излагања“. – рекла је Андреа Ференци Галго, чланица удружења „Образовни импулс“ и један од модератора ове конференције на почетку скупа.
О разлозима због чега се на овој конференцији проблем прилично присутног насиља и нетолеранције у школама данас третира из „позитивног угла“ је пре свега основни принцип рада самог удружења.
Важно је истаћи да целокупан наш рад и активност које годинама спроводимо у удружењу „Образовни импулс“ је пример добре праксе и проверених решења у раду са децом и колегама. До сада су за све колеге организовали низ значајних и корисних обука, конференција и семинара. За све то имају и и потврду квалитета јер већ више од 10 година успешно аплицирају на пројекта код Министарства просвете и добијају средства да можемо да организујемо велики број активности. Принцип рада је, пре свега, тимски, веома је важно да приступе проблемима и одређеним важним темама из сегмента образовања тимски, да повежу све просветне раднике који могу да делују са својих позиција као наставници различитих предмета, психолози, као педагози, али и да укључе и децу и родитеље у активности. За било какву позитивну промену важно је да сви сарађују. Принцип рада је и размена искустава да приђу проблемима на прави начин и да као резултат свега тога деци заједно дају шансу, да афирмишу успехе, да учине све да деци обезбеде недискриминаторно и подстицајно окружење у школама за њихов лични развој.
„Данашња конференција, која већ у наслову сугерише да је кључ успеха превенција, прати праксу свеобухватног школског приступа, да сви чланови школске заједнице, односно директор, руководилац, наставници и други запослени у установи раде заједно. Истовремено, ученици, родитељи и породице морају да сарађују једни са другима и да посвете довољно времена овом процесу, који у многим случајевима такође захтева промену става. Појединачни играчи морају користити иновативна решења у оквиру мултидисциплинарног професионалног оквира. Од кључног је значаја укључивање породице и родитеља у дијалог и сарадњу. Важно је да институције препознају улогу родитеља у образовном процесу и науче да то искористе, рекла је државна секретарка за образовање.“ – Анико Јерас.
На овом стручном скупу говорило се и о методологији рада са децом на развијању толеранције и емпатије. Наглашено је да је веома важно користити позитиван приступ као што су похвале као вид корекције дечијег понашања као и афирмације ученичког активизма, активно учешће маргинализованих група у образовном процесу, иновативне приступе кроз активну улогу наставника, сарадничи однос међу ученицима, као и моделе учења кроз менторске парове.