Општина Бечеј: Чисто и сигурно у туризму
Средином априла је у великој сали Општине Бечеј одржана обука за угоститеље из Бечеја са циљем развијања здравствено-безбедносних протокола у туризму.
Ова обука је једна од активности сертификационе шеме „Чисто и сигурно“ коју реализује Пословно удружење хотелско-угоститељске привреде Србије ХОРЕС. Поред стручних предавача и представника ХОРЕС-а присутне је поздравио и члан Опшинског већа за омладину, спорт и туризам, Дане Мандић.
Увођење сертификационе шеме „Чисто и сигурно“ подржао је пројекат „ЕУ за тебе – за културно наслеђе и туризам“ који финансирају Европска унија и Влада Савезне Републике Немачке. Пројекат спроводи Немачка организација за међународну сарадњу ГИЗ, а главни партнер је Министарство трговине, туризма и телекомуникација Републике Србије.
Циљ овог дела пројекта је да се путем конзерваторских и грађевинских радова побољшају и представе локалитети културног наслеђа као један од фактора унапређења туристичке атрактивности овог региона, али то је само једна од компоненти овог међународног пројекта,
Друга компонента има за циљ да посредством радионица, семинара, конференција, студијских путовања, менторства и сл. пренесе знања о успешним моделима одрживог развоја туризма без негативних социјалних утицаја, стављајући акценат на очување животне средине и културног наслеђа. Главни корисници и партнери пројекта су Министарство трговине, туризма и телекомуникација Републике Србије и Туристичка организација Србије (ТОС). Програм ће укључити као и у Бечеју и представнике локалних самоуправа, локалних туристичких организација, организација које управљају локалитетима, као и представнике приватних компанија које пружају туристичке услуге са територија градова и општина обухваћених пројектом.
На локалном нивоу, програм ће током трајања пројекта покрити следеће теме: развој туристичких производа и услуга, презентација и интерпретација културног наслеђа, заједничка промоција домаће, регионалне и европске туристичке дестинације, управљање и туристичка валоризација културног наслеђа, управљање дестинацијом и сарадња међу туристичким актерима, модели за финансирање пројеката у области туризма.
Трећа компонента овог пројекта су грантови, односно бесповратна средства која ће се додељивати локалним самоуправама, удружењима грађана, малим и средњим предузетницима како би унапредили своје привредне и туристичке капацитете. Основни циљ који се жели постићи додељивањем бесповратних средстава јесте подизање квалитета туристичке понуде Доњег Подунавља. Средства ће бити распоређена у четири одвојена програма, који се међусобно разликују по активностима које ће се њима финансирати, као и по корисницима којима су намењени:
- Грантови намењени општинама и јавним институцијама обухватиће активности којима се побољшава туристичка понуда и квалитет услуга, мање инфраструктурне радове који директно утичу на туристичку атрактивност региона, , као и промоција источне Србије и Доњег Подунавља као туристичке дестинације. Циљ је да се побољша сарадња јавних институција и осталих туристичких актера на локалном нивоу како би Доње Подунавље постало препознатљива туристичка дестинација.
- Асоцијације и удружења која директно сарађују, односно имају чланице чија је понуда део туристичке понуде региона, моћи ће да аплицирају за другу групу грантова, чији је циљ јачање капацитета субјеката који раде у туризму како би се тиме побољшала понуда региона.
- Трећи позив је намењен креативној индустрији и установама културе. Циљ је да се уведу нове, иновативне туристичке иницијативе, повећа видљивост региона као туристичке дестинације и побољша туристичка понуда.
- Последња група грантова намењена је приватном сектору, односно привредним субјектима који су директно укључени у пружање туристичких услуга. Сврха је побољшање квалитета туристичке понуде и укључивање све већег броја предузетника у туристичку привреду.
- Циљ четврте компоненте пројекта је повећање препознатљивости и атрактивности источне Србије и Доњег Подунавља као туристичких дестинација за потенцијалне посетиоце из Србије, региона и Европе путем маркетиншких кампања у земљи и иностранству, учешћем на домаћим и иностраним сајмовима, пласирањем промотивних садржаја у домаћим и иностраним медијима и слично.