Општина Бечеј: Потписан меморандум о сарадњи за изградњу нове преводнице
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Томислав Момировић посетио је у четвртак 17. марта општину Бечеј поводом потписивања меморандума о сарадњи на реализацији пројекта “Унапређење услова за превођење бродова у оквиру бране на Тиси”, заједно са државним секретаром у Министарству пољопривреде, шумарства и водопривреде Жељком Радошевићем и извршном директорком ЈП “Воде Војводине” Данком Васиљевић. Делегација је том приликом обишла и бродску преводницу на Тиси између Бечеја и Новог Бечеја.
Меморандум у општини Бечеј потписали су у име Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре потписао је министар Томислав Момировић, у име министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде, државни секретар Жељко Радошевић, а у име Јавног водопривредног предузећа “Воде Војводине”, извршни директор Данка Васиљевић.
Изградњом нове преводнице, чија комора ће имати 205 метара дужине и 24 метара ширине, омогућиће се истовремено превођење једног састава уобичајеног за категорију водног пута VIb, а тиме и веће коришћење Тисе за превоз великих количина роба између Србије и Мађарске. То подразумева истовремено превођење више од једног пловила у оквиру бране на Тиси. Тренутне димензије преводнице омогућавају да се истовремено преводи само једно пловило максималне дужине 85 и ширине 12 метара. Нова преводница биће инвестиција од 60 милиона евра.
Након потписивања меморандума новинарима се обратио и државни секретар у Министарству пољопривреде, шумарства и водопривреде Жељко Радошевић и он је том приликом рекао: „Данас ми је указана огромна част да потписивањем протокола преузмем обавезе испред Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде и да истовремено пред вама свечано и кажем да ће наше министарство преузети и у потпуности испунити све оне обавезе које су протоколом предвиђене у техничком смислу али свакако и активним учешћем у радној групи јер смо свесни да овај пројекат и његова реализација даје једну нову прилику и могућност за економски развој не само локалних самоуправама које смо посетили данас него и за развој читаве земље. Оно што је наш задатак је да морамо стварати амбијент за привредну активност. Убеђен сам да ће реализација овог пројекта учинити да овај међународни пловни пут још више искоришћен у перспективи и да ће изградња нове преводнице дати техничке могућности да то тог дође. Оно што је у овом тренутку веома важно јесте и чињеница да ће овај пројекат дати и допринос унапређењу и јачању билатералних односа између Републике Србије и Мађарске. “
Стеван Илинчић директор хидросистема ДТД је такође изразио задовољство јер је овај пројекат започео фазу реализације: “ Пројекат је заиста капиталан и подразумева изградњу једне велике преводнице са којом ће се водни транспорт на реци Тиси драстично повећати. Осим самог транспорта роба и повећане транспортне ефикасности добићемо овим пројектом и један еколошки моменат који је такође битан: транспорт роба водом је са становишта заштите животне средине далеко значајнији него транспорт камионима због потрошње горива како количински тако и због загађења животне средине. Воде Војводине сада оперише са преводницом класификације 4, ширине 12 дужина, 85 метара која може да преведе ограничене количине роба са овом већом преводницом захваљујући заједничким напорима два министарства и Владе РС бићемо у могућности да драстично повећамо промет роба и да допринесемо развоју водног транспорта као и свих корисника на реци Тиси који се баве транспортом роба.“ – рекао је Илинчић
„Данас започињемо један капиталан пројекат не само за Банат него за целу Републику Србију. Пројекат који ће отворити потпуно нову перспективу речног транспорта, који ће омогућити инвестиције у луке и који ће свакако подићи перформансе луке у Сенти, који ће отворити могућности за додатне инвестиције на речној инфраструктури пре свега у Банату. То је само још један од пројеката који ми морамо да покренемо овде у овом делу наше земље јер Банату ми дугујемо, дугујемо много, морамо да подигнемо инвестиције, ова инвестиција ће бити у вредности од 60 милиона евра. Да сте били са нама малопре на преводници видели бисте са чиме се ми сусрећемо поприлично често а то је да је инфраструктура која је наслеђена не из 90-тих него из 70-тих и ми као што смо и претходних година уложили много у инфраструктуру не само путну и железничку него и водну тако морамо да наставимо и у будућности. Ја сам пре десетак дана био у Кикинди и рекао да мера успеха наредне владе ће бити како се Кикинда буде развијала и колико се Сомбор буде развијао и нисам мислио само на та два града мислио сам на све градове који гравитирају и крајњем Банату и Бачкој и ми се нећемо зауставити, полако долазе на ред ове врсте инвестиција и свакако ће ово бити један мотор за даљи развој. Ја очекујем да ће радови почети за девет месеци, ово је један капиталан пројекат који ће отворити невероватну перспективу. Планирамо да учетворостручимо промет роба, ова преводница је стратешки пројекат. Тиса је невероватан ресурс, то је моћна река и морамо да је искористимо. Са инфраструктуром коју сада имамо не можемо у Европу, тако не можемо да генеришемо радна места и то морамо да изградимо. Стара преводница направљена је за 20 век и сад радимо потпуно нову која ће омогућити да се учетворостручи саобраћај. Сви смо свесни да је лука у Сенти лука у која је најмање оптерећена саобраћајем, на жалост шпедитери избегавају овај део реке јер знају да им највише времена треба да би своју робу довезли, она ће свакако и дање бити у функцији али у мањем обиму. Ми сад правимо преводницу да бисмо омогућили да прође што више бродова. Што више баржи и то ће отворити потпуно нову перспективу . Имаћете нешто што је пример водног саобраћаја“ рекао је министар Томислав Момировић.
Након потписивања меморандума на пројекту “Унапређење услова за превођење бродова у оквиру бране на Тиси”, одржан је и састанак у кабинету председника општине Бечеј, Драгана Тошића на тему брзе саобраћајнице Сомбор-Кикинда, ком су поред министра Момировића присуствовали и Биљана Вуксановић, државни секретар у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Милош Адамовић, саветник министра, Вељко Ковачевић, в.д. помоћника министра за водни саобраћај и Саша Максимовић, председник општине Нови Бечеј.
Након овог радног састанка председник општине Драган Тошић је рекао: “ Ми само данас имали радни састанак са министром Момировићем и колегама из Новог Бечеја о изградњи брзе саобраћајнице која је веома битна за овај регион. Како сам чуо од колега то је једна од најдужих саобраћајница која је у последње време рађена у Србији, негде 170 километара и тако дуга саобраћајница ће се радити из сегмената. Оно што је јако битно нагласити не одустаје се од изградње па ће тако сегмент Бачки Брег – Наково почети да се ради за неких два-три месеца. Цео пројект је планиран да се заврши за три године. Што се тиче документације она ће бити завршена за два месеца. Оно што је најбитније за грађане Бечеја је да ћемо коначно бити негде на 10 минута од прикључењу на ауто пут, то је оно о чему смо причали све ове године и тражили да буде укључење код Србобрана и Врбаса. Раније се истицала могућност да се укључење прави тек код Бачке Тополе и драго ми је да смо наишли на разумевање пре неке три-четири године када се родила идеје ове брзе саобраћајнице и ја се захваљујем министру Момировићу и свима који су утицали на то та саобраћајница прође овде кроз Бечеј.“
Председник општине нови Бечеј Саша Максимовић је нагласио да ће ова општина када су ови пројекти у питању имати много више обавеза јер добар део саобраћајнице пролази кроз Нови Бечеј али је такође напоменуо да ово није једина инвестиција у саобраћајну инфраструктуру која ће бити важна за општину Нови Бечеј јер је у претходном периоду реконструисана и железничка пруга која пролази кроз овај град у Банату.
Министар Томислав Момировић је рекао да је изградња ове саобраћајнице једна од најважнијих приоритета ове владе: “ Ми желимо да Сомбор и Кикинду, али и све градове у овом делу Србије, повежемо најквалитетнијом инфраструктуром и да омогућимо вам да од Бечеја или Новог Бечеја дођете за мање од десет минута до коридора 10. Желимо да повежемо јаке индустријске центре са Европом, Београдом, Новим Садом, Суботицом и нема сумње чека нас још пуно посла. Наш циљ је да радови крену у наредним месецима, посебно у овом делу од Бачког Брега ка Сомбору, да радови у банатском делу крену у јесен и желимо да завршимо целу саобраћајницу за три до три и по године. Ми то дугујемо и Банату и Бачкој. Колико ми успемо да приближимо у саобраћајном смислу градове као што су Кикинда и Сомбор и колико успемо да дамо још додатног подстрека за развој градова као што су Бечеј или Нови Бечеј. Од тога нећемо одустати, не постоји никаквих проблема у овом пројекту и јако вредно радимо да то и реализујемо.“ – рекао је министар Момировић.