Друштво

Асфалтирање улица, нова аутобуска стајалишта, семафори

Председник општине Драган Тошић је у пратњи новинара у понедељак 16. децембра у преподневним часовима обишао улице у граду на којима се тренутно изводе радови и које се асфалтирају. Он је том приликом говорио о неким инфраструктурним пројектима који су у току и који су предвиђени за наредни период:

О улицама Петефи Шандора, Првомајској и Север Ђуркић …

„Овај пројекат о којем данас причамо подразумева пресвлачење асфалтног слоја у три улице. Део улице Петефи Шандора од улице Хајдук Вељка до улице Мајора Шандора Нађа, део улице Првомајске од улице Уроша Предића до Новосадске, и коначно улица у насељу Север Ђуркић, то су три улице које су по нама биле најлошије и које смо решили да реконструишемо. Ове улице биле су и изабране као један од приоритета прошле године у акцији „Буџет по мери грађана“. Идентификоване су као проблематичне. Почетак радова је био 7. децембра а рок за завршетак је 50 календарских дана. То још траје. Ево ми смо сада за само неких десетак дана од почетка радова овде и већ је готов и нанет тај асфлатни слој у све три улице а делимично је урађена и хоризонтална сигнализација у улици Петефи Шандора. Банкине се полако завршавају и биће све урађено у року. Показало се да када ми сами радимо онда све тече и завршава се на време, када радимо са неким из виших нивоа власти онда долази до тих неких ситуација где морате пробити рок. Додуше, овде нас је послужило и време. Укупан износ средстава је 28,1 милион динара. Ми ћемо и даље наставити како смо обећали грађанима Бечеја да сређујемо улице. У наредним годинама ћемо за реконструкције улица ући у још један пројекат јавно-приватног партнерства да све улице средимо у општини. Наставићемо да радимо у 2020. години да сређујемо и не само улице него и водовод и канализацију. Има ту још доста посла, кад ви у улице у претходних 20 година уложите минимална средства онда све то једног дана дође на наплату. У марту месецу кренуће и реконструкција улице Данила Киша. Све ове улице које сада радимо неће бити предмет у пројекту јавно приватног партнерства. Ми ћемо наставити и са реконтрукцијом ових улица у којима смо за сада урадили само оне делове тих улица који су били у најлошијем стању, то је предвиђено кроз тај пројекат већ наредних година. Извођач ових радова је као вођа конзорцијума Баумаеистер доо у сарадњи са АД Сремпут, Ребус плус доо.“

О гужвама у улици Данила Киша…

„Када радите нешто, затварате улице у центру увек је проблем саобраћај. Та улица, Данила Киша, је била и остаће кључна за међуградски аутобуски саобраћај. Ми имамо идејни пројекат и техничку документацију са којом ћемо конкурисати у јануару месецу код Управе за капитална улагања на износ од око 60 милиона динара и верујемо да ће тај наш пројекат проћи. Ми ћемо потпуно реконструисати улицу Данила Киша да буде проходна, предвиђене ће бити 4 траке и пета зауставна трака. Све то ће бити регулисано и саобраћајним знацима и вертикалном сигнализацијом. Међуградске линије ће бити другачије регистроване. Наши ђаци-путници неће уопште трпети и никакве промене неће бити јер су аутобуска стајалишта већ постављена и почеће са радом чим буду завршени радови у Лидлу. Мислим да ћемо за 2-3 месеца завршити и радове у Данила Киша улици. Може се очекивати да ће у неком периоду бити више аутобуса али ћемо то регулисати инспекцијом која неће дозволити да ту стоје аутобуси, да се дуже него што је потребно задржавају посебно аутобуси који крећу из Бечеја и који су навикли ту да стоје дуже времена то више неће моћи да раде. Биће то само пролазна станица на којој ће морати да се придржавају времена и распореда вожње.“

О томе да ли је улица Север Ђуркић ужа него што је била…

„Нисам сигуран да је ужа, мислим да је ширине као што је и била раније. Ја сам чуо да неки људи мисле да та улица треба да буде шира, то није ни било предвиђено пројектом. У тој улици смо радили само пресвлачење асфалтног слоја и није ту ништа друго интервенисано, сужавано или проширено. Ниједна од ових улица које смо радили нису ни проширене ни сужаване. Остало је још да се ураде банкине и то је то. Велико је и питање да ли тамо у Севера Ђуркића физички постоји могућност да постоје две саобраћајне траке, то је мало насеље, мала улица и њу користе углавнм људи који станују у насељу, мени је јако жао али то је тако. Ми смо урадили шта смо могли, пресвукли смо ту улицу да имају тамо добар коловоз а до зграда ћемо урадити и стазе, насути каменом или асфалтирати … у сваком случају то све даље није било предвиђено овим пројектом.“

О семафору на углу Републиканске улице и Главне…

„Имамо обећање од стране ЕПС-а да ће бити стављен у функцију до Нове Године, то је део посла који припада Електро Војводини а пошто се у Бечеју доста тога ради вероватно је то узрок кашњења. Ми на том месту до сада нисмо имали семафор и та раскрсница је била црна тачка у саобраћају, семафором ћемо свакако повећати безбедност на том месту. Ми све те црне тачке у саобраћају покушавамо да решимо светлосном сигнализацијом, кружним током. Све ово радимо у сарадњи са полицијом, консултујемо се са њима. Заиста, мало се касни са постављањем тог семафора на тој раскрсници али пошто се са тим касни скоро тридесет година ово мало кашњење неће много значити.“

О новим аутобуским стајалиштима …

„За следећу годину у буџету предвиђена су и најављена три нова стајалишта, једно у Бачком Петровом Селу и два у Радичевићу. Доста је новца уложено у та „паметна“ аутобуска стајалишта а то је још увек приоритет и у наредној години. Сва та нова стајалишта и она старија биће у надлежности ЈП „Комуналац“ да их одржава а ми ћемо их контролисати инспекцијским надзором како они то раде. Остављамо да медији и грађани просуде како то све ради, функционише. Како је нама у плану да радимо и реконструкцију целе Новосадске улице у наредном периоду ова стајалишта ће морати да буду уређена и одржавана да употпуне угођај, буду део амбијента. У неком наредном периоду предвиђено је да купимо и поставимо још два таква стајалишта у граду и то би било то, онда ће сва бити предата ЈП „Комуналац“ на управљење и одржавање. Има ту још много функција која та стајалишта имају, а које нису искоришћене довољно.“