Представљена збирка песама авангардног руског песника Станислава Красовицког
Збирка песама авангардног руског песника прве половине 20. века Станислава Красовицкогог „Царица црна Тамара“ у преводу Светислава Травице представљена је у Народној библиотеци у Бечеју. О песнику су говорили преводилац Светислав Травица, песник из Бачког Петровог Села и Ненад Милошевић, песник и уредник документарног програма на РТС-у. Ово јединствено издање је необично пре свега због своје реткости јер је Станислав Красовицки у својој земљи али и шире забранио да му се песме објављују када се повукао са сцене као писац још 1960. године и окренуо хришћанству и одселио се у дубоку провинцију, одрекао се свог књижевног опуса јер је сматрао да је писање поезије неморалан чин. У тренутку када се повукао са књижевне сцене имао је само 25 година. Красовицки је жив и данас и свештеник је оне друге алтернативне руске цркве која не припада официјелној у Русији.
Красовицки је свакако необична фигура у руском песништву, свој успех доживео је у авангардним круговима руске сцене поезије као веома млад песник. Писао је само пет година али је оставио дубоки траг на руско песништво тог периода и на неке велике авангардне песнике као што су Бродски или Ахматова. У круговима песника који су успрскос једном репресивном режиму који их је окруживао у Москви и Петрограду живели и стварали он је био звезда, узор за већину песника који су покушавали да га бар достигну. Припадао је поетској групи Леонарда Черткова, био је веома образован, завршио је енглески језик и књижевност на Институту за стране језике у Москви, био је интелектуалац, његове песме биле су пуне духа и имале веома приметан социјални ангажман.
Ненад Милошевић је на презентацији књиге говорио баш о том контексту у којем су настајале његове песме, о томе какав је утицај имао на остале песнике авангарде тог времена. Светислав Травица је говорио о томе шта га је привукло овом аутору и колико је био изненађен када је наишао на овакву врсту поезије која даје слику једног времена и много говори и о аутору самом али и о читавој поетској сцени у Русији средином 20. века.