Друштво

Завршни испити: Како су прошли бечејски осмаци на завршном испиту?

Коначни резултати завршног испита за осмаке објављени су на сајту Моја средња школа.

Према овим резултатима највећи број бодова на завршном испиту од бечејских школа имали су ученици ОШ „Здравко Гложански“ који су укупно освојили просек од 73,53 бода за упис у средње школе и од тога на завршном испиту просек је био 21,56 (од укупно могућих 40, односно 14+14+12 бодова) према, бодова из претходна три разреда имају око 51,97. У овој школи је осми разред завршило 76 ученика, било је чак 18 ученика са Вуковим дипломама.

ОШ „Север Ђуркић“ је у бечејској општини друга по реду по просечном броју бодова када су завршни испити у питању са 20,29 бодова, али је трећа по успеху из претходних година са 47,06 бодова па то заједно чини у просеку 67,34 бодова. Ову школу је ове године завршило 75 ученика, и било је додељених 9 Вукових диплома на крају осмог разреда.

ОШ „Шаму Михаљ“ је према укупним бодовима била на другом месту са 67,57 укупних бодова у просеку али је по завршном испиту била трећа са укупно 19,38 бодова у просеку и друга по успеху из претходних разреда са 48,19 бодова у просеку. Ову школу је ове године завршило 44 ученика и било је додељено 5 Вукових диплома.

ОШ „Петефи Шандор“ из Бечеја је по броју бодова у просеку на завршном испиту била на четвртом месту од бечејских школа са 18,95 бодова док је по укупном броју бодова била пета јер је за успех у претходним разредима имала 45,28 бодова што је не крају било укупно 64,22 бодова. Ову школу је ове године завршило 29 ученика, било је додељено 5 Вукових диплома.

ОШ „Шаму Михаљ“ из Бачког Петровог Села је имала укупно 65,60 бодова од тога на завршном испиту 18,66 бодова а по броју бодова из претходних разреда (пети, шести и седми) имала је у просеку 46,95 бодова. У Бачком Петровом Селу ове године је осми разред завршило 39 ученика и биле су додељене 2 Вукове дипломе.

И на крају ОШ „Светозар Марковић“ из Бачког Градишта је у просеку имала 64,12 бодова укупно док је на завршном испиту у просеку имала 17,32 бодова а за успех из претходних разреда 46,80. У Бачком Градишту је ове године завршило школу 37 осмака и било је додељено 6 Вукових диплома.

Када је републички просек у питању према прерачуну бодова он би за све школе на територији Републике Србије био негде око 25,11 бодова, што значи да су наше школе овогодишњи тест урадиле нешто испод републичког просека.

И на републичком нивоу очигледан је константан је пад резултата из године у годину. Овогодишњи осмаци, од могућих 20 задатака и исто толико такозваних сирових бодова на тесту из српског језика и књижевности завредели су тек 10,73 поена у просеку на републичком нивоу. И то је најлошији резултат из српског откако се полаже мала матура. Први пут догодило се да ђаци на овој про-вери знања нису убедљиво најлошије урадили математику. Подсетимо на овом тесту требало је да освоје око 14 поена. Бечејски мали матуранти су испод и овог просека.

Очигледно је да су математику осмаци нешто боље припремили. Но ипак, најуспешније решили су трећи тест – из изабраног предмета. Најбољи резултати постигнути су из предмета за које се определило најмање осмака, а то су хемија (16,06 бодова) и физика (15,57 поена). Затим следе географија (14,63), биологија (13,93), коју је одабрало највише ученика, и историја (13,59),коју су најлошије урадили трећег испитног дана. Приказани бодови представљају просечна постигнућа на националном нивоу за популацију осмака која је малу матуру полагала на српском језику и која чини већину малих матураната, али завршни испит ученици су полагали и на осам језика националних мањина.

Сходно овим резултатима и средње школе су донекле спустиле бодовни праг за упис. Ова година је завршена из доста потешкоћа али и наглим и прераним распуштањем наставе и то донекле може бити изговор за лошије резултате али истовремено је донекле било “инструисано” од стране Министарства просвете да наставници и професори буду блажи у оцењивању и закључивању оцена па је тако број бодова за мале матуранте који се на досадашњи постигнут успех био већ, но то се очигледно није одразило и на тестовима који су свакако адекватнија мера знања.