ДруштвоКултура

Селектор одабрао 12 представа за званичну конкуренцију на Мајским играма

Од 20 до 27. маја ове године одржаће се 62. Мајске игре, фестивал дечијег и омладинског драмског стваралаштва. Овогодишњи селектор Игара је др Александар Ђинђић, глумац и драматург. Након расписивања овогодишњег конкурса за пријаву у дечијој и омладинској селекцији пристигло је чак 55 пријава. Према писаном образложењу које је селектор послао након одабира 12 представа (6 у дечијој и 6 у омладинској селекцији) које ће бити одигране на сцени Градског позоришта Бечеј у званичном такмичењу, овако велики број представа је обећавао али није у потпуности оправдао очекивања селектора. Судећи према образложењу своје одлуке његови критеријуми су поред стандардних процена квалитета на основу квалитета текста, извођења, глумачких интерпретација, сценских вештина, режије и сл, садржали још и концептуалну димензију целокупног фестивала. Ово није чудно јер је др Александар Ђинђић познат као уметник који кроз свој рад заговара поред високих стандарда када је у питању уметнички квалитет представа и веома изражен театарски друштвени ангажман уметника. У образложењу је посебно нагласио да је одбрао чак три представе домаћина (у омладинској конкуренцији Господар мува и у дечијој “Јулија и Ромео” и “Бајка о витезу без коња”) које су по њему безрезервно и без подилажења организатору фестивала заслужиле своје место у селекцији. Према његовим речима радећи на одабиру представа за овај престижан фестивал према којем он има веома велики респект, како због дуговечности тако и због квалитета који је фестивал успео да одржи сад већ више од 6 деценија, запазио је неколико веома лоших трендова када је у питању аматерска продукција за децу и омладину: одређен степен површности у раду са децом и младима, недостатак концепције или још горе понављање безидејних естрадизираних скеч/приредба модела и текстова и сценских елемената који нису задовољавали његове критеријуме и на које кроз ову селекцију жели и да укаже. Када је у питању омладинска селекција концепт према којем је направио избор односи се пре свега на присутво друштвено ангажованих текстова који имају квалитет да јасно укажу на реалне односе у друштву, младе у концепту друштвених дешавања а када је дечија селекција у питању концепт је подразумевао, поред квалитета представао и пријемчивости за публику којој је намењена и идеју да се кроз ову селекцију деца упознају са “класичним” текстовима за децу и одрасле, са бајкама и ванвремнским причама које су део целокупне светске културне баштине.


КАТЕГОРИЈА ДЕЦА ЗА ДЕЦУ
1. „Кључ маште“, Културни центар Кула – Кула
2. „Чаробњак из Оза“, Позоришна радионица Културног центра Ин-ђија – Инђија
3. „Јулија и Ромео”, Дечији драмски студио Градског позоришта Бе-чеј – Бечеј
4. “Алиса у земљи чуда”, Драмски студио Основне школе “ Свети Фрањо”- Тузла, БиХ
5. “С оне стране бајке”, Градско позориште Јагодина – Јагодина
6. “Бајка о витезу без коња”, Школица глуме Градског позоришта Бечеј – Бечеј


КАТЕГОРИЈА МЛАДИ ЗА МЛАДЕ
1. „Semmi“ (“Ništa), Népkör MMK Fabula Rasa Színjátszó Grund – Суботица
2. „Танки зидови“, Академско позориште АКУД Универзитета у Бео-
граду „Бранко Крсмановић“ – Београд
3. “Хајде да НЕ жмуримо”, Омладинска сцена позоришта „Јанко Ве-селиновић“ Богатић – Богатић
4. “Оркестар Титаник “, ЈУ Католички школски центар “Св. Фрањо“ Опћа гимназија Тузла – Тузла, БиХ
5. „Господар мува“, Драмски студио младих Градског позоришта Бе-чеј – Бечеј