Друштво

БУМ: Радионица за младе о дизајнерском начину размишљања

У понедељак 18. априла одржана је у просторијама Канцеларије за младе интерактивна радионица за младе под мазивом „Увод у дизајнерско размишљање“. Радионица је организована од стране Бечејског удружења младих а предавач и координаторка радионице била је Гордана Адамов. Ова радионица је део програма који БУМ спроводи са темом каријерног вођења и саветовања за младе за средњошколце којима предстоји период у животу када ће морати да се определе за неко будуће занимање или за наставак школовања. 

Потпуно је разумљиво да се млади када се суоче са овим избором оптерећени како очекивањима родитеља тако и са несигурношћу која је уобичајена за њихово узрасно доба. Недостатак визије, страх од грешака, несигурност у сопствене капацитете, знање и вештине све су то проблеми који доприносе да, не само да млади немају самопоуздања да се након средње школе определе за професију коју желе, него чак могу бити и узрок  раног напуштања школовања – већ на нивоу средњег образовања.

Радионица каријерног вођења и саветовања „Увод у дизајнерско размишљање“ имала је за циљ да кроз иновативне методе пружи младима прилику да усмере свој даљи каријерни пут кроз креативан процес који ће касније и самостално моћи да примењују. Дизајнерско размишљање је креативан процес који почива на развоју емпатије према себи и другима што је основа за дефинисање и решавање проблема како у сфери развоја каријере, тако и у другим животним пољима. Важно је нагласити да се дизајнерско размишљање бави проналажењем проблема једнако као и решавањем истог.

Овај метод рада са младима почива на пет кључних корака: Развој емпатије, дефинисање проблема, идеација, креирање прототипа, тестирање

Једва сам чекала да теоријско и практично знање које сам стекла на овом сјајном тренингу на тему дизајнерског размишљања пренесем младима у Бечеју. Било је изазовно да све научено уклопим у једнодневну радионицу, али имала сам срећу да по први пут водим радионицу оваквог типа са дивним младим учесницима и учесницама који су читав процес учинили заиста вредним труда“ – рекла је Гордана Адамов која је поделила своја искуства са младим учесницима радионице јер и сама била део програма Ерасмус на тему дизајнерског размишљања. 

„Процес дизајнерског размишљања састоји се од укупно пет корака (развој емпатије, дефинисање проблема, идеација, израда прототипа и тестирање), али сам значајан део ове радионице посветила развоју емпатије и само-емпатије, јер осећам да смо ове вештине у данашњем брзом дигиталном свету потпуно запоставили. Потребно је да се запитамо колико смо емпатични према себи и другима, да ли активно слушамо друге када нам говоре о својим проблемима, да ли и колико се трудимо да разумемо емоције (своје и туђе) и ситуације у којима се налазимо и како одговарамо на њих, да верује да ће учесницима стечено знање користити у даљем одабиру каријере и животних циљева, али и да је корисно и за унапређење њених знања и вештина у овој области која је значајна за све нас.“ – додала је Гордана Адамов. 

Утисци учесника и учесница су били веома позитивни и генерално став је да ће има ове радионице веома значити у наредном периоду када се од њих очекују значајне одлуке у животу. 

„Целокупан процес дизајнерског размишљања смо посматрали из другачијег угла, или боље речено, из туђих ципела. Радионица је вођена на, за нас, потпуно нови начин где смо поред ходања у туђим ципелама, имали прилику и да креирамо алтернативне животе, дефинишемо наше вредности и дођемо до корена проблема. Постављали смо себи питања која смо потиснули из свакодневнице, суочили се са њима, размењивали мишљења, савете и идеје. Овакав начин размишљања је у свима пробудио неку посебну мотивисаност и сви смо имали прилику да утврдимо шта је то што нас спутава и како да то и решимо“ – рекла је Оливера, једна од учесница радионице и додала да је цело искуство било доста корисно и да ће свима значити у постизању даљих циљева.