Промена Сат тракт програмске шеме?!
Сат тракт је водећи дистрибутер кабловске телевизије као и један од водећих интернет провајдера у Војводини. Сведоци смо да су се последњих недеља дешавале разне промене када је у питању овај дистрибутер, што је очекивано изазвало велико незадовољство код наших суграђана. Шта се заиста десило и на који начин су успели или нису да реше настале проблеме питали смо надлежне у овој фирми.
Сведоци смо промена које су наступиле крајем 2016. године на телекомуникационом тржишту, које су довеле до измена у програмским шемама САТ-ТРАКТА-а. Како је дошло до тога, који су узроци, а које последице, пре свега по крајњег корисника?
САТ-ТРАКТ: Крај 2016. године је био турбулентан период на телекомуникационом тржишту, које се укрупњава. Последице овог процеса су велике промене на тржишту медијских садржаја. САТ-ТРАКТ, као компанија која гради и одржава модерне дистрибутивне мреже на територији Војводине, прати све те промене и не одустаје од своје политике да одржи најбољи однос цене и квалитета.
Што се тиче конкретних промена које смо имали у програмским шемама, крајем 2016. године заступник ауторских права за спортске канале „Спорт клуб“ тражио је драматично повећање цене за реемитовање, што би нас приморало да повећамо цену КДС ( Кабловски Дистрибутивни систем) одржавања за 200 динара по кориснику. Иако смо свесни чињенице да су ови спортски канали популарни, проценили смо да би овакво драстично повећање било неприхватљиво за већину наших корисника. Зато смо се определили да одустанемо од даљег реемитовања канала Спорт клуба, а да при томе одржимо и повољну цену и квалитет осталих услуга. У нашој понуди остали су „Арена спорт“ канали, који покривају велики број значајних спортских догађаја. Уз то, увели смо 11 нових канала од којих су седам у ХД квалитету. Важно је да напоменемо и да конкурентски оператори наплаћују дистрибуцију канала у ХД квалитету, док се код нас та услуга не плаћа.
Због чега је дошло до најаве поскупљења услуга КДС одржавања?
САТ-ТРАКТ: Након изнуђене промене у нашој програмској шеми – укидањем „Спорт Клуб“ канала, од заступника ауторских права за телевизијске канале са националном фреквенцијом – „Прва“, „Б92“ и „Хепи“ добили смо почетком новембра 2016. захтев за почетак плаћања надокнада за реемитовање тих канала. Цена која је тражена износила је 1 евро + ПДВ по сваком кориснику у нашој дистрибутивној мрежи. То би значило да цену КДС одржавања морамо да подигнемо за 150 динара, иако су ово канали са националном покривеношћу, који су иначе бесплатно доступни. С обзиром на нашу политику задржавања ниских цена уз одговарајући квалитет и стална улагања у мрежу, и ова понуда је неприхватљива за већину наших корисника. Захваљујући стрпљењу наших корисника, наставили смо преговоре са заступником ових канала, а донели смо одлуку и да се одрекнемо значајног дела зараде. Тако смо успели да се изборимо за останак ових канала у нашој мрежи уз минимално повећање цене КДС одржавања. Свесни смо чињенице да је платежна моћ корисника релативно мала и због тога претходне 3,5 године нисмо повећавали надокнаду за одржавање КДС, што је наш основни сервис. КДС одржавање, иначе, не представља само надокнаду за 60+ телевизијских канала, већ се из тога обезбеђује стално одржавање, модернизација и надоградња дистрибутивног система, преко кога наши корисници добијају жељене сервисе. Захваљујући овој надоканди, САТ-ТРАКТ има опрему и материјале, као и стручан кадар који сваког дана ради на побољшању сервиса, као и на брзом решавању техничких проблема и рекламација.
Корисници који су се жалили због укидања неких канала и углавном се питају зашто нисте формирали понуду са посебним пакетима, како би те канале могли да гледају корисници који то желе додатно да плате. Зашто то питање нисте решили на тај начин?
САТ-ТРАКТ: Такво решење било би одлично и прихватљиво и за нас као оператора, као и за неке наше кориснике. Међутим, носиоци ауторских права такво решење не дозвољавају, па ми немамо могућност прављења пакета тих канала. Избор пред којим смо се нашли је да те канале реемитујемо или свима или никоме. Да смо се определили за даље реемитовање, морали бисмо то да наплатимо и корисницима који уопште не прате те канале. Ми имамо намеру да заштитимо кориснике од поскупљења, а при томе никако не одустајемо од тога да и даље обезбеђујемо најбоље и најсавременије услуге – попут брзих прикључења нових корисника, хитног решавања рекламација, плаћања рачуна без провизија у нашим корисничким центрима, 24-часовне подршке Кол Центра. Поред вишегодишње најјефтиније претплате за КДС одржавање, увели смо и нови сервис фиксне телефоније, који је јефтинији у односу на конкуренцију и до 50%. Такође, наши корисници имају на располагању и интернет пакете који нуде највеће приступне брзине по најповољнијим ценама у региону.
Сат тракт и сви запослени чине максималне напоре како би сви корисници били задовољни и овим путем се захваљују на стрпљењу и разумевању.
Б.С.